wtorek, 31 marca 2009

Pipi Pończoszanka



Na pewno znacie rudą uśmiechniętą dziewczynkę:) A nawet jeśli nie znacie, to zaraz poznacie.

Tytuł:"Pipi Pończoszanka - Pipi Langstrump "
Autor: Astrid Lindgren

Opis Pipi: Pipi to rudo-włosa, 9-letnia dziewczynka. Zawsze uśmiechnięta i pożądana przygód. Ma dwójkę przyjaciół
Anikę i Toma. Małpkę, Pana Nilsona oraz dużego konia. Mieszka samotnie w Wilii Śmiesznotce, ma walizkę pełną złota i ...nie chodzi do szkoły.

Opis autorki jak wymyśliła Pipi: W 1941 roku moja siedmoletnia córeczka Karin leżała chora na zapalenie płuc. Każda wieczoru, kiedy siadałam na brzegu łóżka, marudziła jak to zwykle dzieci: "Opowiedz mi coś". Pewnego razu, kiedy porządnie zmęczona zapytałam: "Co mam ci opowiedzieć?" , odparła: "Opowiedz o pipi Langstrump". Wymiśliła te imię właśnie w tej sekundzie. Nie pytałam kim była Pipi
Langstrump, tylko zaczełam opowiadać, a ponieważ było to dziwne imię, więc musiała to być dziwna dziewczynka. Karin, a potem jej koledzy i koleżanki zapalali niezwykłym uczuciem do Pipi. Musiałam więc opowiadać ciąglę od nowa. A potem zdecuidowałam się napisać książkę...

Innę tytuły Pipi: "Pipi wchodzi na pokład", "Pipi na południowym Pacyfiku''.

Pipi wróżnych językach: Po angielsku: "
Pippi Longstocking", po szwedcku: "Pippi Långstrump."

Zdjęcia Pipi:

Pipi z małpką.

Ubiór Pipi.


Brak komentarzy: