niedziela, 29 marca 2009

"Zobacz Alicjo"

Wczoraj byłyśmy z mamą w Teatrze Rozrywki w Chorzowie, na przedstawieniu pod tytułem: "Zobacz Alicjo". Byłam na prapremierze dzięki czemu był poczęstunek, (ciasteczka, babeczki, soki, wina, precelki, koreczki, kanapki, i wiele innych). Zebrałam prawie od wszystkich autografy (łącznie z głównymi rolami i panią reżyser). Jest to taniec współczesny nie klasyka, występują piękne stroje oraz znani tancerze. Serdecznie polecam. Spektakl to wyjątkowy. Autorka, Katarzyna Aleksander-Kmieć poprowadzi tytułową Alicję w podróż po magicznej krainie – „nierealnej rzeczywistości” teatru. To dla bohaterki wędrówka zachwycająca, intrygująca ale chwilami również przerażająca. Tak, jak to w teatrze bywa...
Alicja będzie miała okazję skonfrontować swoje wyobrażenie o teatrze z jego realiami. Przeżyje różne nastroje, spotka przedziwne postaci. A w całej tej wędrówce towarzyszyć jej będzie tajemnicza Dama Pik.
Opowiadana tańcem historia wzbogacona jest fascynującymi kostiumami, które „uruchomią” tancerze, nadając im zupełnie nowy kształt i znaczenie.

Obsada:
Alicja:
Katarzyna Korzec

Dama Pik
Jakub Lewandowski
i inni.
Katarzyna Buczkowska, Barbara Ducka, Natalia Gajewska, , Natalia Kurzawa, Małgorzata Mazurkiewicz, Małgorzata Ochabowicz, Larysa Policińska, Barbara Skrodzka, Sonia Sosna, Emanuela Żukowska, Sebastian Chwastecki, Kamil Guzy, Maciej Herman, Kryspin Hermański, Jakub Jóźwik, Grzegorz Kaczmarczyk, , Krzysztof Włosiński.

Inscenizacja i reżyseria
Katarzyna Aleksander-Kmieć

Scenografia i kostiumy
Anna Chadaj

Niestety nie udało mi się znaleźć żadnych zdjęć, chociaż wytrwale szukałam:( Jest jednak jeden plus, żeby zobaczyć tancerzy, wystrojenie, trzeba pójść na spektakl:)

2 komentarze:

hollygolly pisze...

Hej:) Przypadkowo znalazłam się na Twoim blogu, ponieważ szukałam właśnie czegoś o tym spektaklu:) Bardzo Ci zazdroszczę tego, że udało Ci się być na prapremierze, ja również bardzo chciałam tam być wczoraj, ale niestety, nie wyszło:( A jak się spisali tancerze z YCD, a szczególnie Kryspin?;)

Ola pisze...

Dziękuje za komentarz. A tancerze z YCD spisali się wspaniale:) Niestety nie zagrali głównych rol. Mam nawet ich autografy:)